Followers

22 September 2012

WebComic : AnNur & Meow


Memperkenalkan webcomic yang femes~ AnNur & Meow. Menggunakan bahasa jawi lak tu. Actually it's really difficult to find jawi article or reading materials except in pendidikan islam's text book. Tak tau lak boleh baca jawi lagi tak untuk dekad seterusnya. Lagipun takkan aku nak baca komik international je kan? Bukan aku baca manga je ka? 

Stop it. It'll become random post now if I not introduce about this webcomic.

Webcomic ini dilukis oleh 'Emit' Ahmad Nazri Mahmood. Komik ni pun aku tau dari member aku. Lagipun FB tu memang macam ruangan deviantart aku la. Cuma aku dah kurang aktif dari post lukisan ni. OTL

'Emit' Ahmad Nazri Mohmood
AnNur & Meow ni ada 3 watak utama je. Meow, Afi dan Acik. 

Dari kiri, Acik, Meow (kucing) dan Afi

Komik ni memang release tension la kalau baca tapi pastikan anda boleh baca dalam jawi je. Tapi boleh gak belajar bahasa jawi dengan komik ni.

Lagipun komik dia ni sempoi je. Comel2 gitu orang kata. Agaknya bila la aku boleh dapat kucing warna macam Meow tu. 

Tambahan pula,
Nampak tak perkataan jawi tu ; ada merah, hitam kan? Itu cara 'Emit' nak memudahkan kita membaca jawi. 

Dan soalan dari mana nak baca komik ni? Mudah je. Ada 3 cara iaitu :
1- pergi je ke blog AnNur & Meow [ annurmeow ]
2- ke FB pekomiknya [ 'Emit' Ahmad Nazri Mahmood ] -ni kalau kalian nak berkenalan dengan pekomiknya- 
3- ke official page AnNur & Meow [ AnNurMeow ]

entah bila aku boleh capai tahap macam beliau ni. Kena usaha lagi~