Followers

14 October 2011

Handphone is the status!

As the time flow, the user of handphone increase. Even now, some people have 2 hanphones or more. tsk.
Like me I have 2 handphones but just using 1 only. I'm not so rich. The rich I mean is the person who can buy new prepaid like throwing rubbish. Ah! I;m lazy to use English for now. So, Malay mode. Here the Malay one.

Bukan la aku nk kutuk pengguna handphone nh. Tp.....

*I feel like rubbish when using Rojak Malay. I hate to use. The reason? - I'll use informal Malay. I more like to use formal Malay. So, here the Malay one. But still the rojak one.

Sepanjang aku hidup di dunia sekolah nh, aku perhatikan (ye, hidup aku cuma memerhati baik dan buruk orang je) sesetengah couple akan menukar handphone mereka. Tidak ku ketahui sebab mereka melakukan begitu. Tapi korang ( the readers if I have them) suka tak macam gini:

A : mempunyai Nokia 5130
B : mempunyai Nokia 1112

A dan B adalah sepasang kekasih. Selepas couple mereka exchange the phone. Kira macam petukaran tidak sama nilai la. Selepas tu, part yang paling best ialah, bila orang tanya A pasal handphone dia. Sah, ada 2 jawapan :
1- phone aku rosak
2- phone aku pada orang

Sah, hanphone adalah suatu alatan menunjukkan status korang. Tak perlu lagi guna FB nak tukar2 status. Haha. Oh, aku rasa seperti kesepian ke?

Nah, aku buat post nh bukan nak kutuk atau tunjukkan aku cemburu. Just opinion aku je.