Followers

27 March 2012

Dapat satu hilang 1-2 -Friendzone chapter -

Funny giler tajuk aku arini. Ah, btw, I'm sorry for not using English today. /lol



Pada pagi yang indah ni aku ceritakan pasal friendzone. Aish tajuk macam lari je. Btw, tau tak friendzone tu apa? Tak? Meh sini aku tolong.
The friend zone is when one person in a platonic relationship wishes to enter into a romantic relationship while the other does not. 
Dalam Bahasa Melayu, friendzone ni kena reject la. Ala, biasak la tu kena reject. Biasanya friendzone ni jadi kat lelaki. Sebab tu err ramai laki single. Dan pisahkan diri dari dunia reality yang kononnya kejam ni. lol
Ending untuk friendzone ni biasanya mereka akan jadi BFF. Bukan aku nak kutuk BFF tu salah tapi biasa macam tu la. Sebabkan tak nak lukakan hati orang lagi.

Menurut experiment aku, 50% perempuan/lelaki yang mem-friendzone-kan orang ni biasanya mempunyai crush. Crush : Orang yang seseorang itu suka tetapi masih lagi tak terus terang


Baru masuk tajuk sebenar
Sebenar aku ada sebab nape aku biarkan hidup aku dalam keadaan single. Puncannya la, aku tak nak hilang kawan aku. Faham tak? Sebenarnya apabila seseorang itu bercouple, other crush yang lain akan terasa macam dia tidak diperlukan lagi. Apa lagi, mula la crush tu buat hal. Jadi makin panas baran la itu la ini la.. Tapi paling teruk sekali, orang itu dah tak ingin tengok muka crush dia lagi. Senang cerita ada yang bunuh diri la. Aish


Lepas couple, datang la sahabat baru. Bestkan? Syaitan datang meh~ Ah, pandai-pandai fikir ending route Syaitan tu. Dua pilihan je. Baik dan Buruk.

Lepas tak dapat crush mula la jauhkan diri dari crush. Menurut experiment aku, punca mereka jauhkan diri mereka disebabkan diorang tak mau nak jatuh hati kat crush mereka. Lagi hebat, ada yang kutuk crush sendiri. Tapi biasanya, kekasih crush tu kawan hang juga. Yang entah alih-alih datang lepas korang dan terus dapat crush korang.

Crush korang yang memula suka kat ko terus tukar orang. Sebab personality ko tak menarik sangat atau entah apa entah yang best sangat kat kawan korang tu. lol


Yang kena friendzone tu, janganlah menyerah kalah. Tuhan tahu apa yang Dia buat. Mungkin Dia nak bagi korang pengalaman/cubaan sebelum jumpa cinta sebenar korang. Tapi korang jangan lak nak hancurkan relationship orang. Nanti kena balik susah gak.

p/s: uish, entry BM aku pasal cinta lak. OTL